Pratade i telefon med älskarinna när Jackson dog

Michael Jacksons privatläkare Conrad Murray under den pågående rätteången om stjärnans död.

Conrad Murray anlitades för att få Michael Jackson i form.

Men när popstjärnan drog sina sista ojämna andetag satt läkaren i telefon.

Han pratade med sin älskarinna.

Det visade åklagaren i rättegången i Los Angeles mot Michael Jacksons läkare på måndagen. Som bevis användes utskrifter över telefonspecifikationer. Murray hade enligt åklagaren två mobiltelefoner.


Skickade sms

Timmen innan Jackson upptäcktes livlös i sin säng användes båda flitigt. Läkaren skickade sms och pratade i 46 av de 60 minuterna.

Det inkluderade ett halvtimmeslångt samtal med hans kontor och en konversation med en servitris i Houston.

Sade Anding, 24, har tidigare berättat om samtalet. Hon uppgav att Murray plötsligt tystnade under deras konversation den 25 juni 2009.

– Jag höll på och berättade om min dag. Det måste ha pågått i fem minuter.

– Jag började säga, ”Hallå? Hallå?”

I bakgrunden hörde Anding någon hosta och mumla. Det rådde uppståndelse.

– Det verkade som om telefonen låg i hans ficka eller någonstans där den förde oljud. Då la jag på. Jag ringde honom och sms:ade, men han svarade inte, sa hon till brittiska The Sun.


"Hade ingen klocka"

Anding och Murray hade varit tillsammans i sju månader när Michael Jackson dog.

Juryn hörde under måndagen från läkare på den akutmottagning dit Jackson fördes kvällen han dog.

Hjärtläkaren Thao Nguyen uppgav att hon försökte få information från Murray samtidigt som hon utförde upplivningsförsök på Jackson.

Men popstjärnans privatläkare berättade aldrig att Jackson fått narkosmedlet propofol.

– Murray sa att han bara hade gett honom sömnmedel.

När hon ville veta vilken tid Jackson fått medicinen sa han att han inte visste.

– Han sa att han inte hade någon klocka, uppgav Nguyen.

-Aftonbladet.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: