Eddie van Halen pratar om MJ och Beat It


Smothsonian magazin gjorde nyligen en intervju med Eddie Van Halen om hans beslut om att donera hans gitarr, Frank 2, till National Museum of American History.


När vi frågade om vilket musik sammarbete som varit hans favorit, svarade Eddie, "Michael Jackson's Beat It är något som står ut för mig. Quincy Jones ringde och frågade om jag ville spela på den. När jag kom dit, tog det mig 15 minuter att lägga om låten och jag spelade in två solon och sa att dem kunde ta det dem gillade bäst. Då kom Michael in och sa, 'Wow! Jag gillar verkligen den höga snabba saken du gör.' Det var riktigt roligt att göra. Det är galet att något som tog så kort tid kan växa till något bortom allt du kan tänka dig."


-Legendarymichaeljackson.nl, Smithsonian Magazine

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: