Cris Judd pratar om att ha dansat med MJ



"När jag dansade med Michael Jackson, ville jag under repetitoner alltid kolla när koreograferna jobbade, hur dem skapade, hur dem lyssnade till musiken. Jag började se hur jag skulle formulera rörelser, hur man använder stunder av finess och stilhet, hur man gör danser som andas, vara närvarande, och vara ärlig. Det var så jag lärde mig att koreografera," Säger Cris Judd, en Los Angeles - baserad koregraf, regissör, skådespelare och producent.

"Han var en perfektionist," säger Judd om Jackson. "När vi var på turné med honom, så vi var fyra dansare, och på repetitonerna lät han alla av oss dansa den hela två-timmar-pluss show, på en gång, framför honom. Det var bara du på scenen och honom sittandes där, med armarna i kors, tittandes på dig. Sedan gav han några väldigt precisa korrigeringar, tillexempel precis vart din tumme och långfinger skulle vara på din hatt.

-Backstage.com
Skrivet av av: amanda

SV: Ja eller nuhr! Visst blir man arg! Kul att du hittade in på min blogg! :)

Datum: 2011-05-24 Tid: 21:03:59
Hemsida: http://confessionsofamichaeljacksonfan.blogg.se/
Skrivet av av: Adele blogg

Hej! Undrar bara om du skulle kunna tänka dej ett länkbyte??

Datum: 2011-05-26 Tid: 15:00:42
Hemsida: http://someonelikeyouadele.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: