Intervju med fotografen Dick Zimmerman

Dick Zimmerman blev världesberömmd för att introducera en stil av kändis (foto) porträtt som ser ut som en målning. Under åren har han fotat några av dem största namnen i Hollywood, allt från Tom Cruise och Nicole Kidman till John Travlota och Governor Arnold Schwarzenegger.

Under en 13 årig period, har Zimmerman också haft tre fotograferingar med Michael, den mest kända var under 1982, när Zimmerman fotograferade omslaget för rekordbrytande 'Thriller' albumet. Zimmerman, som idag erbjuder olje-målnings porträtt över hela världen, berättar för Matthew Shepatin om skapande av det ikoniska MJ porträttet.

Matthew: Berättar för mig om dagen du fotograferade Michael Jackson's 'Thriller' omslag.

Zimmerman: På fotograferings dagen, kom han själv. Inget följe. Vi hade två ställ med kläder, handblockade av en av dem bästa stylisterna i LA. Michael gillade inte riktigt något. Han sa, "Jag skulle vilja ha på mig något liknande av vad du har på dig." Jag hade på mig min vita kostym den dagen. Ja sa, " Ja, vi är ungefär lika lång." Så Michael bär faktiskt min vita kostym på omslaget.

Vad hände med kostymen?

Jag auktionerade ut den på Sotheby's för några år sedan. Jag var oroad över min och min frus säkerhet, för på den tiden, så hade vi ett väldigt stort hus och jag var ute på stan mycket. Jag visste inte om det skulle komma ut att jag hade kosymen, och jag ville inte ta den chansen. Så jag gjorde mig bara av med den.

Hur mycket såldes den för?

Jag har för mig att jag fick $27,000 (ungefär 170 996 kr) för den, och jag tror det var 10 år sedan. Idag, då skulle jag nog fått en miljon dollar för den.

Berätta för mig om porträtt fotograferingen på Michael Jackson och Lisa Marie Presley på deras exklusiva bröllop.

Vi gjorde fotogreringen på the Trump Tower i Donald Trump's svit. Dem stängde faktist ner 5th Avenue framför byggnaden för trottoaren var inte tillräckligt stor för fotograferna. Hela gatan var fylld med fotografer.


Efter att har fotograferat paret's bröllops porträtt, så gick du tillbaks upp til Trump's svit. Vad hände sen?

Runt midnatt släppte hembiträdet mig inte till Michael och Lisa Marie's svit och sa att Michael skulle komma ner om några minuter. Trettio minuter hade gått och inga tecken från Michael. Jag går runt i sviten -det var ganska mörkt där- så ser jag den här mannen tvärs över rummet som har mustasch och skägg. Jag tänkte att det var en säkerhets vakt. Jag gick över till honom och frågade honom om han hade någon anning om när Michael skulle komma. Jag kollade på honom och plötsligt insåg jag att det var Michael. Vi både skrattade och han drog av sig sin förklädnad. Han hade väntat där hela tiden, bara kollat på mig, och väntat på att jag skulle upptäcka honom.

Läs mer här!

-Legendarymichaeljackson.nl

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: