Jacksons dödsbo öppnar "Planet Michael" en värld för MJ-fans

Bild

Jacksons dödsbo öppnar "Planet Michael" en värld för MJ-fans

Michael Jackson egendom har ingått ett licensavtal med ett Los Angeles största företag att skapa en virtuell värld (internet värld) kallad "Planet Michael."

Planeten kommer att leva inuti Entropia Universe, en så kallad "massiv multiplayer online" spel med ca 100.000 aktiva användare. Det drivs av det svenska företaget Mind Ark

Bild
I det, kommer fansen att kunna samla in och handel virtuella Jackson varor och tjäna poäng genom att utföra utmaningar i samband med hans musik och flyttar dans. Man kommer kunna gå runt och göra uppdrag och upptäcka tex musikvideon i Billie Jean. Gå längs gatan och se allt däromkring, ta sig till smooth criminal gatan och spana runt och upptäcka nya saker mm.

Bild
Som i andra virtuella världar kan spelare som vill köpa fler krediter fylla på sina spelkonton med riktiga pengar.

Spelet kommer gå att ladda hem gratis och användarna kommer kunna ha egna profilbilder i MJ anda, thriller jackor osv.

Bild

Gå in och signa upp för spelet redan nu! http://www.planetmichael.com - Gratis

Öppnas Vintern 2011!

Källa: Jacksonthrill
Skrivet av av: Jilina.se

Detta tror jag kommer bli väldigt populärt hos oss MJ fans :).



Jag spelar annat spel några timmar per dag så jag vet ej om jag kommer att spela detta. Återstår att se :)

Datum: 2010-09-23 Tid: 02:30:07
Hemsida: http://jilina.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: