Eminem hånar Michael i musikvideo! (gammal)

 

Michael Jackson är minst sagt förbannad över musikvideon till Eminem’s nya singel ”Just Lose It”. I videon driver rappstjärnan hejdlöst med popstjärnan. Den är förnedrande och respektlös, säger Jacksonklanen/familjen. Varför reaktionen blev så häftig är inte helt konstig, eftersom huvudrollsinnehavaren i videon, inte helt oväntat, innehavs av Eminem utklädd till Michael Jackson. Eminem’s hår (utklädd till Michael) fattar eld i videon, vilket är hämtat från en Pepsi-reklam från 1984 som Jackson medverkade i och detta skedde. I en av slutscenerna sitter Eminem utklädd till Jackson också vid en säng, med rött överkast, och i bakgrunden hoppar 4 småpojkar i sängen bakom honom. Eminem tappar också näsan i en av scenerna, vilket hänvisas till Jackson alla plastikoperationer som fått näsan att gå ”sönder”. I en annan scen rappar stjärnan: ”Kom hit, lilla barn, sitt i mitt knä. Gissa vem som är tillbaka med ett nytt åtal”. Men det är inte bara Jackson som hånas i videon där även Paris Hilton också dyker upp, utan också stjärnor som MC, Madonna och Hammer får gliringar.

”Jag blev chockad”
Amerikanska BET (Black Entertainment Television) är det första tv-bolag som tar Jacksons sida i fallet och bojkottar videon. Michael Jackson har via radio vädjat till andra tv-stationer att göra likadant.
- Jag är väldigt  arg på Eminem’s beskrivning av mig i sin video. Jag känner den överdriven och respektlös. Det är en sak att skoja om det, men en annan att förolämpa mig och vara okänslig, har Jackson sagt.
- Jag har beundrat Eminem som artist och blev chockad av det här. Videon är olämplig och visar ingen respekt för mig, mina barn, min familj eller samhället i stort. Jag hoppas att fler kommer att följa BET:s exempel och inte visa videon, fortsätter han. Det ryktas att Michael Jackson är så förbannad att han överväger en stämning.
- Det vet jag inget om. Men familjen Jackson hoppas att Eminem kommer dra tillbaka videon, säger en talesman för familjen.

Källa & Aftonbladet./ gammal artikel men tror många missat den.

Mitt tycke: Fyfan vilken hemsk video! hade faktiskt inte sett den innan och nu tappade jag respekten helt för Eminem. Ush vad hemsk och Respektlös!


Skrivet av av: Katalina

Fy fan, minns när denna videon visades hela tiden på MTV. bytte argt kanal eller stängde av TVn. Jag har inte gillat eminem, det känns som att eminem tror att han är bäst, att han är "över" alla. Respekt förtjänar han inte från mitt håll iaf.

Datum: 2010-10-26 Tid: 20:36:23
Hemsida: http://moonwalker.webblogg.se/
Skrivet av av: Mowii

Så himla omoget! Helt respektlöst!

Datum: 2010-10-26 Tid: 21:18:54
Hemsida: http://mowii.blogg.se/
Skrivet av av: The King Of Pop MJ | Minnesblogg ♣

Jag håller verkligen med dig, tappade respekten för Eminem när jag såg denna videon.

Datum: 2010-10-26 Tid: 21:18:57
Hemsida: http://thekingofpopmj.webblogg.se/
Skrivet av av: sslimshady | en fanblogg om eminem

det är ju lite synd att MJ inte tål (tålde) skämt.. ;)

Datum: 2011-07-10 Tid: 16:40:19
Hemsida: http://sslimshady.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: