"Kobes hemliga mentor"

Det har länge varit känt att Kobe Bryant är ett stort Michael Jackson-fan. Att han lyssnar på "Thriller"-albumet på matchdagar, för att komma i stämning och hajpa upp sig själv.
Vad jag däremot inte visste var att Jackson faktiskt var Bryants mentor.

I ett porträtt på Yahoo.com berättar Kobe om sin relation till the King of Pop, och hur Jacko hjälpte honom att bli en bättre basketspelare – ända sedan Kobes dagar som vilsen 18-årig rookie hos Los Angeles Lakers:

– Vi brukade alltid prata om hur Michael förberedde sig när han skulle göra sin musik, hur han förberedde sig för konserter. Han lärde mig vad han gjorde: Hur man gör ett "Thriller"-album, ett "Bad"-album, alla detaljer som krävdes. Det var den enda bekräftelse jag behövde – att förstå att jag måste fokusera på mitt hantverk och aldrig avvika. För det han gjorde – och hur han gjorde det – var psykotiskt. Han hjälpte mig till en nivå där jag kunde vinna tre titlar tillsammans med Shaq på grund av mina förberedelser, mina studier (av basketen). Och allt har bara växt.

Källa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: