MJ's ägodelar fotograferad till bok



Henry Leutwyler, en 48-årig schweizisk född fotograf, har publicerat en bok med porträtt av några av Michael Jacksons personliga ägodelar. Boken, med titeln "Neverland Lost: A Portrait of Michael Jackson", är en serie av 60 fotografier som visar  några av Jacksons scenen rekvisita och kläder, en del fortfarande färgas med Uppträdande svett. Andra bilder, var inramade att visa upp sin individualitet, inkludera figurer och olika föremål som Mr Jackson köpte under loppet av sitt kändisskap.

Mr Leutwyler anser att fotografera objekt som ägs av en viss person ger en värdefull insikt i deras personligheter och skapar en speciell profil för den personen. Han spelar lite av en polis utredare och arkeolog samtidigt fotografera en persons saker, försöker göra så man ser på objektet på ett annat sätt.

Bland bilderna är sångaren samling av handskar, var placerad med tummen till vänster. Det finns ett silver  glittrig en, tillsammans med handskar i olika färger som orange, lila och olika nyanser av blått. Andra fotograferade objekt är en Capt'n Hook figur, en juvel nyckel och en glittrig strumpa.

Sakerna fotograferade i boken togs från ca 2000 stycken, som var lagrade efter Michael Jackson hade lämnat Neverland Ranch. Föremålen skulle auktioneras bort förra året, men sångaren kämpade och vann rätten att behålla sin egendom två månader före sin död. "Jag är inte en historiker,"  säger Leutwyler . "Jag har aldrig läst Michael Jacksons biografi. Men för mig var det Neverland Ranch resultatet av hans kortvariga barndom. Det tog honom 15 år att bygga upp samlingen han hade i Neverland. Sedan att se det säljsas! Jag sa till min assistent att om jag hade sett allt jag kände om min barndom gå på blocket, som hände för honom, skulle jag ta Självmord.

Källa: MJFC [Läs mer!]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: