Quincy Jones pratar om MJ

Även efter Michael Jackson avskedade Quincy Jones, förblev det fortfarande nära vänner genom åren. Tillsammans gjorde dem tre album, Off the Wall 1979, Thriller 1982 och Bad 1987.


"Sen avskedade Michael mig" sa Jones med ett leende. Han hade drivit Jackson till hip-hop, men han hade tvivel. "Han sa:" Quincy förstår inte marknaden längre, han förstår inte att rap är död." Men det är OK. Det var inte så uppenbart då.

Ändå, förblev Michael och Quincy vänner ända till slutet.

Jag var i London när han sålde ut 10 konserter, och sedan 40 fler. Han ringde mig, han ville ta med barnen över. Men jag var med Mohamed Al Fayed hos honom. Så jag sa, "jag får se dig i Los Angeles" Och det var sista gången jag pratade med honom."

På frågan om han visste om Michael mådde bra svarade han,

"Nej, nej, Det fanns inget sätt att veta. Det finns ingen som kan beskyllas för vad som hände. Så stora Artister, kan göra vad dem vill. Du måste bevaka honom 24-7 för att veta vad som händer."

Quincy fick också frågan om han kände att Michael skulle kunna klara av att utföra 50 shower i London, som han besvarade,


"Jag vet inte, Det är personligt. Så, så personligt. Det är för många detaljer, förutom om du är medveten om allting, är det så svårt att göra en bedömning."

Senare i intervjun diskuterade Jones mer om hans arbete med Michael Jackson på Thriller. På albumet, hade Jones sållat ner 800 låtar till nio.

"Sedan tog jag ut dem fyra svagaste och ersatte dem med "The lady in my life", "PYT", "Human Nature" och "Beat it". Blanda det med "Billie Jean" och "Wanna Be Startin' ", och du har ett seriöst album."

Annan webbplats rapporterade nyligen en berättelse säger att Jones blev så trött på Jacksons yelps och kvider att han tog för att sparka honom. "Ha ha! Nej, men jag visste hur man skulle hantera Michael."

När han tillfrågades om Michaels Jackson's framtida låtsläpp svarade Jones,


"Jag vill inte bli inblandad, Den stackars kille är borta. Han dog ungare än mig när jag producerade honom, Han lämnade efter sig något som inte många kommer lämna efter sig."

Källa: MJFC


Blev tyvär ingen uppdatering igår då jag har rätt fullt upp på Onsdagar så kommer nog bli dåliga uppdateringar då. För jag går rätt hård skoldag till 15.05 åker hem och kastar i mig mat och åker sedan direkt till Stallet, kommer hem vid 20.00 och är helt slut.

Kommer nu också ett tag framöver kanske vara rätt dåliga uppdateringar. Börjar åttan vilket betyder att jag måste Plugga mycket för att nå Betygen jag vill ha och så just nu är det det mycket som cirkulerar i mitt huvud som jag behöver tänkta över. Hoppas ni har förstår! <3






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: