Framtiden för Captain EO

 

Efter att Michael Jackson gick bort i Juni 2009, krävde fans att Disney skulle ta tillbaks den älskade filmen Captain EO till Ttema parkerna, och Disney lyssnade.

 

För att göra tusentals både nya och gammla fans nöjda, tog Disney tillbaks attraktionen, som först debuterade under 1987 och två orginal låtar av Jackson, tillbaks till Disneyland och andra parker i världen under 2010.

Den 17-minuter långa filmen av producenten George Lucas och regissören Frncis For Coppola med Michael i huvudrollen. När filmen kom tillbaks efter hans död, flockades fans till Disney's tema parker och trodde att filmen endast skulle visas under en viss tid. Men vid den tiden, hade inte Disney's chefer bestämt hur länge filmen skulle visas, och de har fortfarande inte det.

 

På torsdag är det två år sedan filmen kom tillbaks, och de har fortfarande inte sagt något datum om när filmen återigen kommer stängas ner.

 

Förra året, bestämde Tokyo Disney Resort att hålla Captain EO på obestämd tid. Filmen visas också på Walt Disney World's Epcot in Florida och Disneyland Paris.

 

Nu, håller OCRegister's hemsida en poll undersökning frågandes vad läsarna skulle vilja se för attraktion istället för Captain EO, och i Tisdags eftermiddag hade över 2, 000 personer röstat Keep Captain EO forever. Röstningen håller fortfarande på och du kan rösta här!


-Mjfanclub.net

Dagens bild!

Glöm inte bort att ställa en fråga i frågestunden som ni hittar längre ner i bloggen! :)

#Fact



Visste ni att hjärtslagen i Smooth Criminal är Michael's egna och spelades in av doktor?



Whitney Houston om MJ's död

 

Wihtney Houston pratade med Oprah om Michael Jackson's död under 2009. Whitney berättade om hur hon inte kunde tro att hand dog vid endas 50 års ålder.

 

Men här kommer den andra delen. Hon påstår också att tillbaks under 2001, såg hon att Michael var väldigt svag, vilket gjorde att hon började kolla inom sig själv.

 

Hon märkte att båda av dem, som hade känt varandra för över 20år, såg sjuka och magra ut.

 

Hon sa "Jag vill inte att det ska vara såhär, inte båda av oss, inte jag och Mike."

 

Tråkigt. Det var nästan som att hon förebådade sin egen död.

 

Frågestund!

Tänkte det kunde vara lite roligt med en Frågestund här i bloggen där ni få ställa frågor både om Michael Jackson och om bloggen så kommer jag svara på alla frågor i ett inlägg :)
Frågestunden kommer att hålla på tills den 9 Mars så ni har gott om tid på er att ställa frågor, ni få så såklart ställa hur många frågor ni vill :)

LYCKA TILL! ♥

Update:
Tänk på att dessa frågor ställer ni endast till Marcus, jag (Emma) kommer alltså inte ha möjlighet att svara frågorna, så vill ni fråga mig något mer djupgående om bloggen hittar ni mig på Blogresponse.

Vad Michael betydde för sina fans



"De som har någonting negativt att säga om Michael har något fel i hjärtat"


Michael Jackson I Miss You

Ännu en super söt video tycker det är så himla fint att göra något sånt här! :') Om ni har någon video som ni vill ha med i bloggen kommentera bara länken så försöker jag att lägga in den så fort som möjligt :)

Glöm inte bort tävlingen!

Tänkte påminna er om tävlingen som pågår nu i bloggen där du har chansen att vinna en länk klicka bara på bilden så står allt hur du anmäler dig :)

Dagens bild!

Hos Coop Forum


Thriller house

På bilden ser ni ett hus men det är inte vilket hus som helst det är nämligen i det huset dom spelade in Thriller :)

Dagens bild

Tävling vinn en länk här i bloggen!

Nu har du chansen att få synas här i bloggen i ett inlägg med din blogg och garenterat få fler läsare till din blogg, kan det bli bättre ? :) Allt du behöver göra stå här
Du svara på frågan i kommentars fältet glöm inte din bloggadress :)
Drar en vinnare på Onsdag den 29 Februari ♥

Paris i ny Chris Brown video?



Chris Brown har fått mycket publicitet -mest dålig- de senaste dagarna, och det ser ut som han nu får mer publicitet med ett erbjudande till Paris Jackson om att medverka i en musikvideo med honom, enligt National Enquirer.

Michael Jackson's 13-åriga dotter Paris gör hennes filmdebut  i en fantasi/äventyrsfilm med namnet "Lundon's Bridge med de tre nycklarna", och hon har tidigare sagt att hon är ett stort fan av sångaren Chris Brown. Hon fotograferades när hon besökte en av hans konserter tillbaks i Oktober, när TMZ påstodd att popkungen's doter är "kär i Chris Brown." (Popatjärnan's lät Paris vara med på en speciellt sound check, och tog också en bild med henne)

-Ibtimes.com

Pepsi reklam från 1992 med Michael

Ni har väll inte glömt att rösta?

Som Emma tidigare har meddelat er om att bloggen är nominerad i Blog Awards oss Justindrewbiebernyheter! och jag tycker det skulle vara otroligt snällt av er om ni skulle vilja ge en röst på bloggen det tar bara några sekunder. Tycker bloggen är värld att vinna efter allt jobb Emma har lagt ner! :)

Otroligt söt fan video!

Hittade en sån söt video som några fans har gjort till Michael och det är som en betydelse att dom saknar han! Tycker det var så grymt sött gjort och jag fick nästan tårar när jag såg den! Michael har alltid varit kungen av pop och det kommer han för bli!

Prylar med Michael

Tänkte tipsa er om att på cdon.com finns det hur mycket snygga kläder och prylar med Michael passar perfekt till er som har vela har prylar med han. Här får ni en direkt länk direkt till alla prylar: http://cdon.dk/merchandise/michael_jackson/

Dagens bild

Ni har väll inte glömt bort att gilla bloggen på Facebook ? :) och det gör ni HÄR!

Ny bloggare!

Hej alla!

Jag har tänkt att presentera mig lite nu jag heter Marcus och är femon år och har fått erbjudan om att börja blogga här tillsammans med Emma och hålla bloggen uppdaterad runt omkring Michael jackson och detta kommer verkligen bli hur kul som helst att få uppdatera bloggen och även får dela med mig av lite fakta till alla er där ute så detta kommer verkligen bli grymt roligt! :)

Murray nekad fängelsesläpp!

Dr. Conrad vill ha ändrad dom



Dr. Conrad Murray, Michael Jackson's tidigare läkare har lämnat in ansökan om vädjan för hans fall.

Enligt dokumentent som finns i Los Angeles, påstår Murray att Jackson var så stressad över finansiella svårigheter att han själv satte in dosen av Propofol.

-Rollingstone.com

Grattis på 10-årsdagen Blanket!

Jackson 5 - Killing me softly

Nominerad


Bloggen har blivit nominerade hos Justindrewbiebernyheter som Bästa fanbloggen vilket jag tycker är jättekul! Ni får gärna rösta på bloggen här!

Tack i förväg alla fina! ♥

Historia: 'When i met Michael'

 

"Det var väldigt trevlig att möta dig också," sa Michael Jackson till mig i hans väldigt mjuka, höga röst, när jag hade den otroliga chansen att möta honom, oväntat i Orlando, Florida under 2002 när vi av en slump åt på samma resturang.

 

Jag tävlade som Miss America Jr. tonårstävling och den sista kvällen åt jag och min familj på en väldigt populär Japansk resturang, the Beninhana (som Michael berättade som en av sina favoriter).

 

Min familj gick ifrån våra stolar när vi hörde en del uppståndelse från bordet brevid. När vår kock berättade för oss om att Michael Jackson åt i rummet brevid, kunde vi inte förstå det. Vi lämnade våra stolar och vår mat för att se om det var sant. Det var det.

 

Michael var så nådig och generös, till och med blyg ibland. Ägarna stängde resturangen från ytterliga kunder och Michael tog bilder och pratade med personer för över två timmar. Alla stog i kö för att få möta honom. Han väldigt tålmodig och söt trots de stora antalet människor och kaoset. Jag kommer speciellt ihåg människorna utanför resturangen's låsta glasdörrar som slog och skrek för att få komma in och se honom.

 

Jag såg skönhetsdrottningar som blev helt galna över att se honom på bara några sekunder. Alla runt omkring honom pratade högt och skrek, inte bara för att fånga hans uppmärksamhet, utan för att det var imponerade. Jag kände den stora spänningen som brukar komma vid Jul och födelsedagar. Energi och spänning från Michael! När han gick ut till den väntande bilen, skrek hundratals fans.  När hans bil körde därifrån, såg jag två kvinnor som svimmade.

 

Hans barn, som bar spindelmannen maskar, var med honom samt ett 10 andra personer. Michael pratade med alla och det tog honom timmar att sakta gå ut från resturangen och in i bilen utanför. Han signerade autografer och gav kramar. Han var avslappnad och verkade genuint glad.

 

Jag var faktiskt inte något stort Jackson fan, förutom att jag kände igen honom och uppskattade hans musik, tills jag mötte honom (mitt första år på gymnasiet) och sedan har jag försvarat honom de kommande åren. När jag mötte honom var han ite alls som det perspektivet Tv ger dig. Omgivningen han sattes i var overklig. Det satte verkligen perspektiv av det goda och det dåliga av hans otroliga stjärnstatus. Och han levererade lugn och barnslighet.

-Tabitha Messick - du hittar inlägget här


Fredagsbild



Haha, kan ni hitta Michael? ;)

<3



Glad alla hjärtans dag till Michael och alla fina fans!

Familjen's uttalande om Whitney's död


De följande uttalen har gjort av medlemar i Jackson familjen:

Paris Jackson
Vila i frid Whitney Houston, jag har alltid idolizerat henne och hennes otroliga talang

Jackie Jackson
Otroligt ledsen över att höra om min goda vän Whitney's död… Min vädjan går till hennes familj och älskade. Vila i frid Whitney, jag älskar dig

La Toya Jackson

Jag är upprörd över nyheterna om att Whitney Houston har dött! Hon var den mest OTROLIGA talangen. Vilken andra sorglig dag, för världen.

Jag kan inte förstå det faktum att #whitneyhouston har dött! Mitt hjärta går ut till hennes mamma, dotter och hennes älskade. #Whitney du kommer vara saknad!

Min mamma och jag ser fortfarrande på sändningen om #WhitneyHouston's död på @CNN och vi kan fortfarande inte förstå det!!! Vi är fortfarande i fullständig chock!!

Taryll Jackson
Mållös. Vila i frid Whitney Houston.

TJ Jackson
Så ledsen över att höra om Whitney Houston. En otrolig själ & röst. Jag är verkligen förtvivlad. Önskar hennes familj all möjlig kärlek. Vila i frid Ängel.

Taj Jackson
Kan fortfarande inte förstå nyheterna. Ytterligt mållös. En av de mest otroliga rösterna någonsin. Vila i frid Whitney Houston

Janet Jackson

Vi hyllar och firar livet av en av världens mest begåvade sångare och en av de mest talangfulla underhållare, Whitney Houston. Även om vi alla är bedrövade av hennes plötsliga bortgång och vi saknar henne, så ber vi respektfullt alla att ge hennes familj vid denna svåra tid tålamod och komfort som de behöver för att sörja sin förlust i fred.

Jermaine Jackson



- Legendarymichaeljackson.nl // Mjsweden.tk

Whitney Houston delar ut pris till Michael

Till minne av Whitney Houston

">


Rest in peace, Whitney Houston.

Gammal bild



Gammal bild på Michael och Madonna.

Laugh Collection



Hahahaha! Är ni på dåligt humör gör garanterat det här er gladare :)

Bilder

Glee's MJ låtar säljer för stora summor



Kungen av Pop och Glee är fortfarande heta! Förra veckan's Michael Jackson avsnitt var en stor vinst för gänget bakom FOX musikal komedi. Inte bara var det det mest sedda avsnittet av säsongen, utan också den med mest musik försäljningar!

Med deras tio låtar, alla med Michael tema, sålde showen 405,773 nya låtar på Itunes och alla hamnade på Itunes' top 30 lista. Den bäst säljande var Naya Rivera och Grant Gustin's tolkning på Smoot Criminal, som sålde 108 000 nedladdningar helt av sig själv. Faktiskt, så räknas den som deras tredje bästa debut  singel så långt i Säsong 3, efter We Are Young och Rumour Has It/Someone Like You.

-Legendarymichaeljackson.nl

Dagens bild



Michael & Paul Mccartney

Fan video



En otroligt fin video som jag tycker är värd att lägga upp igen. I videon berättar fans från hela världen vad Michael betyder för just dem.

MJ i Nationella proven 2012



Jag (Emma) går som ni kanske vet i 9:an just nu, och vi fick under förra veckan läsa igenom läsförståelsen inför detta årets Nationella prov. Gissa vem man hittar en artikel om inte Michael? Vi kommer alltså skriva och diskutera om artiklar, vilket en av dem är om Michael!

Ska se till att lägga upp artikeln när proven är gjorda, men lite roligt tycker jag att även Michael har en inverkan på svenska skolan!

Grundaren av The Dougie?


Tror många av er har hört talas om "The Dougie" som gjorts känd av bl.a stjärnor som Justin Bieber?
Det många nog dock inte vet är vem som är insperatören till denna kända dans... Självklart var det Michael!


Dagens fråga



Vilket är erat absoluta favorit album?

MJ avsnittet höjde tittarsiffrorna


 

Glee's högt uppskattade Michael Jackson avsnitt gav dem höga tittarsiffror på Tisdag kvällen och hjälpte programmet att vinna nyckeln i det demografiska. MJ avsnittet drog 9 miljoner tittare och över 3.6 i betyg.


-Mjfanclub.net

 

 

 

Glee cover högt uppe på listorna


Den här veckan's Glee cover av Michael Jackson's "Smooth Criminal" är redo att sätta en stor list debut.

Covern, som sjöngs av gruppmedlemarna Grant Gustin och Naya Rivera tillsammans med 2Cellos, säljer extremt bra. Faktiskt, ser det ut som den kommer ha blivit nedladdad mellan 80 000 - 100 00 gånger vid slutet av veckan.

-Mjfanclub.net

 

Turné T-shirt: 1200kr



Beyond Retro har fått in en Turné t-shirt från Michael's Bad Tour 1988. Tröjan får du betala 1200kr för.

Såhär beskrivs tröjan: Och sist men absolut inte minst (kanske till och med störst) har vi denna orginaltisha från 1988 och Michael Jacksons Bad-turné! Inte illa va!? Denna kommer strax att hamna på Beyond Retro Zinken och man kommer att få ge 1.200:- för den. Riktigt samlarobjekt detta!

Mer info här!

Bakom scenerna av Glee avsnittet

Sant!



Citerar från Youtube:
Why does a concert made 25 years ago look so much better than any Last Girl on Earth Tour/Femme Fatale/Hard Candy/whatever tour made today?

Kunde inte ha sagt det bättre själv, eller vad säger ni?

Dagens bilder



Hoppas ni får en bra helg hörrni! Bloggen fortsätter att uppdatera er hela helgen.

Cover @ Soul Hits, 1984

Behind the Scenes av Paris' första fotografering



Biljetter släppta



Tidigare idag släpptes biljetterna till Immortal World Tour i Stockholm. Biljetterna går att beställa på Ticnet.se!

Några av er som redan har bokat? Vilken dag har ni bokat?

Se hela glee avsnittet!



Ni kan se avsnittet här.

För er som vill vänta på den svenska versionen kan se den på TV11 nästa onsdag.